tisdag 13 september 2011

Virkskolan

Jag har köpt Jan Eatons bok Virkskolan. Boken är indelad i sju övergripande avsnitt och det är:  Kap 1. Virknålar, garn och annan utrustning. 2. Mönster och diagram. 3. Formgivning 4. Virktekniker 5. Rundvirkning 6. Kul med färg 7. Montera och avsluta.

Boken innehåller 300 tips, trix och tekniker och bilderna är detaljerade med instruktioner steg för steg hur man ska gå till väga. Jag lånade först boken på biblioteket och tyckte den var bra. Sedan skickade jag efter den och nu står den i min bokhylla.

2 kommentarer:

  1. Den skulle nog jag också behöva, är otroligt länge sen jag virkade! Blir bara stickning, stickning och mer stickning för min del just nu :)

    SvaraRadera
  2. Tänk att bara ha en nål att hålla reda på :)
    Ja, det är kul att kunna växla mellan stickning och virkning så go on.

    SvaraRadera