fredag 23 september 2011

Klippet

Jag var i vår grannstad och skulle in i tygaffären för att köpa resårband. På vägen ut stannade jag upp vid ett tygställ. Där låg tyget, Tanja Orjokis "Bolevardi". I samarbete med Vallila har Tanja designat många fina tyger och hon har även arbetat för Marimekko.

Jag gick till kassan och skulle betala för tyget. 15 kronor! Vad då, hörde jag fel? Tyget som i normala fall kostar 189 kr/m kostade nu 15 kr. Min dotter i Oregon ska få tyget för jag vet att hon tycker om det. Jag ska bara sy till kanterna så blir det en fin väggtavla.

Andra fina tyger från Vallila som jag gillar är Porvoonjokii av Caj Bremer och och Tähtitorni grey av Marleena Issakainen. Finländare kan dom. Bilderna av nedanstående tyger är från Vallilankaksios blogg.  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar