fredag 2 september 2011

Matkasseleverans del 2

Jag har tidigare skrivit ett inlägg från den 21 april som heter Matkasseleverans och nu får jag prova på det i verkligheten för det har kommit till min stad.
I måndags på kvällen fick jag min första kasse till dörren där jag bor. Där fanns ingredienser för 5 middagar och det följde med recept på hur maten skulle tillagas.

Vissa basvaror ska man ha hemma och läser man torsdagsmailet så vet man det i förväg. Det kan vara tex. kryddor, matolja eller honung men de flesta har nog redan allt det där hemma.

Maten är beräknad för 4 portioner och den här veckan ser matsedeln ut så här:

Kryddiga färsbiffar med potatissallad och indisk raita. God potatissallad. Kokt oskalad färskpotatis med äpple, gurka och lök. Sedan häller man på en vinegrett gjord på olja och citron.

Ratatouille med paprikakryddad quorn och ris. Veckans vegetariska. Har jag inte lagat ännu.

Mozarellafylld lövbiff med pepprig ruccoladressing och pasta. Mycket gott. Ruccoladressingen var en hit.

Varmrökt lax med dill och senapsdressad pärlcouscous. Också gott. Pärlcouscous var en god nyhet.

Grillad kycklingfilé med sparris och ungnsbakad potatis. Har jag inte lagat ännu.

Och tänk, jag har inte varit och handlat mat en enda gång den här veckan. Det här blir reklam för matkassen men är det något som är bra ser jag inget fel i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar